lördag 20 juli 2013

En spectrum noir bok

Hej allihopa! Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen. Idag tänkte jag visa en liten bok som jag har gjort.
 
Jag tycker att det är jobbigt att leta upp bra färgkombinationer om man sitter och färglägger en stämpel. Därför antecknar jag alltid ner olika kombinationer som jag tycker är fina och bra. Idag har jag gjort en liten bok där dessa kombinationer finns nedskrivna samt målade exempel.
 
 
Så här ser framsidan ut. Jag valde att skriva ut på mitt färgläggningspapper och göra hål med en vanlig hålslagare. Sedan gjorde jag en framsida och baksida av cardstock. Framsidan är inte färdig, jag ska försöka dekorera den lite till men jag vill inte använda mig att blommor eller annat som höjer sig över pappret. Det ska gå lätt att bläddra utan att man ska vara rädd för att ta sönder framsidan.
 
Och så här ser det ut på insidan. Jag har valt att separera så jag har hudfärg för sig, hårfärg för sig och sen har i princip varje färg ett eget ark.


 

1 kommentar:

  1. Hej.
    Vilka fina kort du gör! Fantastisk färgläggning!
    Jag funderar på att köpa Spectrum Nior pennorna, men är osäker på vilka jag ska köpa. Tänkte köpa två set om 24 (tror jag det är) och de är ju uppdelade på "pastels", "lights", "brights" och "darks". Detta enligt vad jag kan se. Jag tänkte köpa pastels och lights, vet du om det är en bra idé? Du verkar van att använda dem, tänkte jag och jag är tacksam för tips=)Vill ju ha alla, men börsen tillåter inte det just nu=)

    Tack på förhand!

    //Sara

    SvaraRadera