onsdag 24 juli 2013

Ska du köpa spectrum noir?

Jag har fått lite frågor om vilka färgset av Spectrum noir som man ska köpa som första set. Meningen är att man ska börja med att köpa seten som är i 6-pack; pink, yellow etc och sedan fylla på med seten som innehåller 24 pennor. 6-packen ger en bra grund och 24-packen är för att komplettera de pennorna som man redan har. Man behöver inte vara orolig för att få dubbletter då varje set innehåller olika pennor.
 
Jag tänkte försöka mig på att göra lite tips och step-by-step för att visa hur pennorna fungerar och hur man kan tänka med skuggning. Jag är verkligen ingen expert och är lite småpirrig för att visa hur jag gör. "Tänk om jag målar på helt fel sätt?" Men jag kommer visa hur man kan göra.
 
Gå gärna in på: www.spectrumnoir.com
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej.

    Har nu införskaffat alla set om 6, så nu är det öva som gäller. Ser fram emot dina tips=)

    Tycker om dina alster!

    //Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla roligt :) Jag ska försöka lägga in lite tips snart. Så kolla in lite då och då. Tack så mycket :)

      Radera